jenniferpalmer.blogg.se

Day 3 in NYC

Publicerad 2017-10-17 11:01:53 i Mat & Bakning, Resa, Vardag,

Vi började dagen med en stor och god frukost på Jack's Wife Freda. Jag åt amerikanska våfflor med bär och grädde och en skål med Granola och yoghurt. John tog också Granolan men han tog även en äggmacka till det. Granolan var hur god som helst men våfflorna var ju vanliga våfflor så det var ju gott men inte så roligt! Vi tyckte att Two Hands hade bättre frukost. Man kan även äta lunch här men om ni äter här rekomenderar jag verkligen Granolan eller att ni kikar in deras lunchmeny istället. . 

Efter frukosten tog vi tunnelbanan till Central Park och gick runt där och tittade på allt fint. Vi hittade en superfin vägg där jag passade på att ta lite bilder (eller John tog bilder på mig). Man blir ju fort hungrig när man går runt så mycket så vi vandrade bort till Shake Shak och köpte god lunch. Den tog vi med oss tillbaka till Central Park och hittade en liten sjö mitt i Central Park där vi satt och åt lunch. Väldigt gott och väldigt mysigt! 

På kvällen hade vi bokat bord på restaurangen Chalk Point Kitchen. Den var väldigt mysig, mycket dyrt men god och nyttig mat. Så efter en god (men dyr) middag började vi promenera hem, men insåg att det skulle ta alldeles för lång tid så efter halvägs tog vi en taxi hem till hotellet. Eftersom man går så mycket varje dag är man väldigt trött hehe så vi däckade hemma sen när vi väl kom hem. 

Klänningen är från DM retro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer Palmér

Hej på er! Mitt namn är Jennifer och du har nu kommit in på min blogg. Här skriver jag om min vardag, mina resor och lägger upp en och en annan bild. Älskar mode, musik och att resa. Puss och kram på er

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela