jenniferpalmer.blogg.se

Håll er friska med Gingershots!!

Publicerad 2017-10-20 15:32:00 i Mat & Bakning, Träning & Hälsa, Vardag,

Hej på er fina!! 

Jag har sedan jag varit väldigt liten blivit sjuk väldigt ofta. Jag vet inte om det sitter mentalt men sedan jag börjat med en ingefärsshot varje morgon har jag inte alls varit sjuk på samma sätt. Jag gör alltid mina ingefärsshots själv och testat olika recept. Vissa har i chilli och vissa har i gurkmeja och ibland alldeles för mycket ingefära hehe. Jag är lite känslig mot starka grejer så detta recept som jag kommer dela med mig av är perfekt för mig! 
 
Ingredienser: 
1 liter vatten
200 gram ingefära med skal
1/2 dl honung 
2 st citroner
 
1 st chilli (grovt hackad, som sagt blir den extremt stark) 
 
Gör så här:
20 minuter
 
1. Riv ingefäran grovt med skalet på och lägg det i 1 liter vatten i en kastrull. Värm upp (men aldrig över 60 grader, det ska inte koka) i 20 minuter. Om man kokar det försvinner alla viktig ämnen. Här lägger man även i chilli om man skulle vilja ha det i.
 
2. Sila av ingefäran och blanda i honungen medans det fortfarande är ljummet. 
 
3. Låt svalna och pressa sedan i 2 citroner. Sila igen och häll sedan av i en finare flaska. 
 
4. Förvara i kylskåpet och utan problem i en månad. 
 
Hoppas det smakar! Puss och kram 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer Palmér

Hej på er! Mitt namn är Jennifer och du har nu kommit in på min blogg. Här skriver jag om min vardag, mina resor och lägger upp en och en annan bild. Älskar mode, musik och att resa. Puss och kram på er

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela