jenniferpalmer.blogg.se

Day one and Buddakan!

Publicerad 2017-08-09 12:42:17 i Mat & Bakning, Vardag,

Hej hopp!! 

Nu är vi i New York City!!!! Känns så himla bra. Flygresan gick väldigt bra också, Landvetter - London - NYC. Planet från Landvetter gick kl 7 så vi som hos mina föräldrar söndag till måndag för att dom skulle köra oss till flyget. Väl på flygplatsen köpte vi frukost på Joe & the juice. Både John och jag tog en mozzarella, tomat, avokadmacka, jag tog en supergod juice med banan, fläder och jordgubbar och John tog en jordgubbs och vaniljshake! 

Flygresan gick snabbt och maten var helt okej. Kollade på många filmer bland annat skräckisen Get Out! Den var väldigt bra hehe

Efter många timmar kom vi fram till NYC och deras system är ju inte att skoja med!! Flyget var redan 35 mim sent och sen skulle vi stå i kö för säkerhetsgrej i timmar! Nä inte timmar men vi kom till vårt hotell vid 16.15 typ haha. 

Hotellet vi bor på heter Hudson Hotell New York och shit vilken vinstlott vi drog! Väldigt fräscht och supertrevlig personal. Sängen är sååå skön och deras inredning är så ball. Ska försöka ta lite bilder på hotellet till er så ni får se. När vi landat på rummet gick vi ner på stan för att hitta ett par sneakers till mig då jag endast tagit med sandaler hehe(skulle ändå köpa nya adidas Stan Smith här). Men vi hittade inga....och det ösregnade, inget paraply hade vi heller haha. Men vi tog oss iaf till Times Square och Broadway köpte en Avocadomacka påvägen hem. När vi kom hem igen var vi superblöta från regnet så vi la oss i sängen för att tina upp. Inte en så bra idé då vi somnade och vaknade 19.30!!!! Vi hade bokat bord på restaurangen Buddakan kl 20 hehe. Så vi flög upp ur sängen, bytte om, jag sminkade mig lite snabbt, hann inte duscha och så sprang vi till tunnelbanan. Väl ner på tunnelbanan var det kokhett och vi hade ingen aninh om vart vi skulle. Tillslut hamnade vi rätt och leta ihjäl oss efter restaurangen. Deras skylt in var ju väldigt diskret så tog ett tag haha. Vi missade ju såklart vår bokning men vi fick bord ändå. 

Buddakan är en asiatisk restaurang i NYC som är väldigt bra! Deras personal är väldigt trevlig och maten är väldigt god!! Vi åt lite olika dumplings till förätt och till huvudrätt tog jag räkor med Vegetables Fried Rice och John tog fisk. Bra resturang med väldigt dyrt. 

Asså ÄLSKAR tomatjuice!! Tar alltid det när jag flyger hehe vet inte varför men bara älskar det!
Där sitter modellen själv! Här väntade vi på att få boarda planet från London till NYC
Började med lite prosecco! Min favvo
Här va då förrätten!! Det godaste på hela kvällen!! Mums va gott det var! Man fick typ fem olika dumpling med supergoda såser till!
Mina räkor och dom var tyvärr sådär. Men Johns fisk var helt underbart!!
Deras inredning är verkligen så ball och det är här dom spelar in Sex and the City filmen!!

När vi ätit upp var vi så jäkla trötta så vi skyndade oss hem och däckade i sängen eftersom vi hade varit uppe i mer än 24 timmar! 


Puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer Palmér

Hej på er! Mitt namn är Jennifer och du har nu kommit in på min blogg. Här skriver jag om min vardag, mina resor och lägger upp en och en annan bild. Älskar mode, musik och att resa. Puss och kram på er

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela