jenniferpalmer.blogg.se

Day 2 in NYC

Publicerad 2017-08-09 13:35:57 i Mat & Bakning, Vardag,

Hej på er! 

Vaknade tidigt på grund av Jetlag och det var väldigt skönt att göra det. Ställde ingen klocka men vakande av oss själva! Shit vilken skön säng vi sover i!!!! Den är dröm. 

Vi planerade upp dagen o fixade oss för dagen. Sedan tog vi oss till Brunch stället Two Hands(ska göra ett eget inlägg om det sen). Oh herregud vilken brunch säger jag bara, om ni är i NYC måste ni ta er dit!!! 

Efter en supergod brunch promenerade vi ner till Brooklyn Bridge och det tog ju ett tag. Vi hade tolkat väderprognosen helt fel och hade långbyxor och tröja på oss så vi dog i värmen när solen tittade fram! Väl på Brooklyn Bridge fläktade det skönt och så köpte vi oss islatte och icetea! Efter lite promenad på bron med resten av alla miljarder med turister gick vi ner till the City Hall. Där fanns bland annat Abercrombie & Fitch. Där hittade jag en superfin pyjamas och John ett par linneshorts, en grå piké och ett par nya mysbyxor då hans gamla är slitna. Han hittade ju såklart allt på rea men det gjorde inte jag hehe. John bytte om direkt efter han köpt det eftersom det var så varmt ute. Efter lite shopping gick vi till Pier 16 och sedan promenerade vi bort längs med vattnet till nån fin lite park vid vattnet så man såg frihetsgudinnan. 

Efter det promenerade vi lite till upp vida Broadway förbi wallstreet. Där gick vi in på Zara och jag hittade en marinblå sommarkappa och en vit blus. Sen köpte vi lite frukt och yoghurt så vi inte skulle dö innan middagen. 

Vi hade bokat bord på La Esquina, en mexikansk restaurang! Efter Zara promenerade vi vidare upp mot resurangen. 

La Esquina är en väldigt cool resturang. Utifrån ser det ut som en gatukök. Men sen leder dom ner en i källaren och in förbi i deras kök o sen är det fullt med massor av mysiga bord o så. Jag började med en margarita och John med en Corona. Vi beställde in nachos med Avocado, salsa och smällt ost :) såå gott! Efter det hade jag beställt in tacos med ost o koriander och John en kycklingtacos, till det beställde vi in nån konstig söt grej haha vi fattade inte om det var typ potatis eller banan haha. Vi beställde även in deras berömda majskolv och jag tyckte den var suuupergod! Medan John inte tyckte sen levde upp till sina förvänstningar! 

Efter middagen traskade vi upp mot 5th Avenue och så råkade jag köpa lite trosor på Victoria's Secret. Alltid behövligt med nya trosor där ifrån. 

Denna dagen var mer än perfekt och jag älskar att vara på resande fot med min John! ♥️

Jag älskar dig
Lite nya kläder! ;)
La Esquina
Nya pyjamasen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer Palmér

Hej på er! Mitt namn är Jennifer och du har nu kommit in på min blogg. Här skriver jag om min vardag, mina resor och lägger upp en och en annan bild. Älskar mode, musik och att resa. Puss och kram på er

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela